Οι Όρνιθες του Θεάτρου
Τέχνης

Η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης, μετά την πρώτη της περιπέτεια το 1959, οπότε, για πολλούς λόγους, αποσύρθηκε από τη σκηνή, έκανε μια διεθνή καριέρα που καθιέρωσε την άποψη του Κουν, τον λαϊκό εξπρεσσιονισμό, ως την πλέον νόμιμη και εύφορη αισθητική για να προσεγγιστεί και το πολιτικό και το κοινωνικό, αλλά και το καθαρά ποιητικό στοιχείο του μεγάλου κωμωδιογράφου. Θα έλεγε κανείς, χωρίς υπερβολή, πως η παράσταση των «Ορνίθων» αποκάλυψε στους ξένους το μεγαλείο και την ιδιοφυία του Αριστοφάνη, ενός ποιητή που είχε περιοριστεί στις φιλολογικές έδρες και στις Βιβλιοθήκες των Πανεπιστημίων και στις φοιτητικές παραστάσεις, συχνά στο πρωτότυπο. Μετά τις περιοδείες του Θεάτρου Τέχνης άνθισε και στην Ευρώπη και στην Αμερική η αριστοφανική παραστασιολογία.